background

17 November 2015

PLAN A,B,C DAN ..............





Assalamualaikum..

Berbalik pada tajuk tu agak-agak faham tak apa aku nak bagitau..kita hanya merancang,tapi Allah adalah perancang terbaik untuk hambaNYA..

Sebelum aku decide nak buat IVF ni banyak jugak laa berfikir mana yang lebih bagus untuk aku memandangkan aku pun tak tau apa penyakit aku(unexplained infertility)

Kat bawah ni adalah plan-plan aku untuk TTC..Bak kata doktor dekat forum yang aku attend 15hb haritu,dia bgtw jangan mengharapkan IVF sepenuhnya..kalau boleh rancanglah alternatif lain untuk dapat anak jugak..nanti kecewa,marah dan tertekan..yang ni memang selalu berlaku..jadi aku percaya pada Qada dan Qadar Allah yang sudah di tentukan sejak aku dalam perut lagi..Aku hanya berdoa kepada ALLAH.semoga terbuka pintu rezeki aku ni...


PLAN A:
IVF.Jika tidak berjaya dan masih tiada rezeki...

PLAN B:
Laparoscopy..Yang ni aku dah book dekat klinik dr hamid arshad dan appoiment nya adalah pada bulan 5/2016.

PLAN C :
Selepas laparoscopy membetulkan rahim(retroverted uterus) dan pembersihan rahim,aku akan try secara normal mengikut nasihat doktor,kalau 3 bulan,3bulan laa aku try normal..

PLAN D :
Jika secara normal pun masih tidak berjaya,aku akan buat IVF lagi sekali .Jika frozen embryo aku masih ada dan dalam keadaan baik,aku akan proceed frozen embryo transfer(FET).Jika tiada, aku akan proceed IVF seperti prosedur biasa.

PLAN E :
Beserah kepada Allah..Usaha dan tawakal..ALLAH MAHA PENCIPTA.DIA yang mencipta aku jadi dia adalah perancang terbaik untuk aku,ada hikmah DIA memberi rezeki lambat kepada aku.REDHA..

PLAN F :
Mungkin Anak angkat..Sebenarnya sekarang pun aku sedang mencari anak angkat,kalau aku mengandung sekalipun, Jika Allah dah pilih aku untuk menjaga anak angkat ,aku akan buat untuk jaga amanah ALLAH..

Haaa...banyak tak PLAN aku..ni tak tahu la berapa tahun punya plan ni..Mana la tau korang dapat inspirasi dari plan-plan yang aku buat kat atas ni kan..

No comments:

Post a Comment